top of page

A Filmek Elfeledett Autói: Történetek a Háttérből

Filmek Elfeledett Autói

A filmtörténet tele van ikonikus autókkal: James Bond Aston Martinja, a Vissza a jövőbe DeLorean-je, vagy a Ford Mustang a Bullittból. Ezek a járművek beégtek a popkultúrába. De mi van azokkal az autókkal, amelyek a háttérben suhantak el, a mindennapi élet részeként, mégsem kaptak soha rivaldafényt? Egy friss videó pontosan ezekre a "szürke eminenciásokra" fókuszál, bemutatva az 1950-es, 60-as, 70-es és részben a 80-as évek kevésbé ismert, mégis fontos filmes autótípusait.


A Csikós célja, hogy elfeledett modelleket hozzon vissza a köztudatba, amelyek a korabeli utcakép szerves részei voltak, de mára szinte teljesen eltűntek, ellentétben a gyakran emlegetett sportautókkal vagy luxusjárművekkel.


Német Autók a Vászonon


A német filmgyártás jelentősége mellett a videó alaposan górcső alá veszi a német autóipart. Különös figyelmet kapnak a Ford Taunus különböző generációi: a "Weltkugel" Taunus, a P1-es, P4-es (az első fronthajtású Ford V4-es motorral), P6-os, a "fecskefarkú" P2-es, a "tojástaunus" P3-as, a "vigyori Taunus" P5-ös és a P7-es.


Emellett az Opel modellek sem maradnak ki, mint a Record C, Ascona B, Manta, Kadett A, B, C, valamint a korábbi Record változatok (Krumpli Olimpia Record, Panoráma Record, Record A, Record B). Még a Volkswagen Type 3-as modelljei (1500-as, 1600 TL) is említésre kerülnek, amelyek a Bogár árnyékában élték életüket.


Olasz Szépségek, Amikről Megfeledkeztünk


Az olasz filmipar az 50-es, 60-as és 70-es években virágkorát élte, és ezzel párhuzamosan az olasz autógyártás is kiemelkedő volt. A videó kitér a Fiat 1100-as számos változatára (Muzone, 1100/103 Bauletto, 1100 TV sportváltozat, 1200 Gran Luce, 1100D, 1100R).


A Fiat 600-as, mint a Topolino utódja, és annak derivátumai (Multipla, furgonok, strandautók) szintén bemutatásra kerülnek. Mellettük a Fiat 1300-as és 1500-as, a Fiat 125-ös, a Fiat 128-as és a Fiat 127-es is megjelenik. Az olasz palettát gazdagítja az Autobianchi Bianchina, mely a Fiat 500 luxusváltozata volt, és a Lancia Appia (Apia 1-es, 2-es, 3-as) is.


Távolabbi Tájak Járművei


A német és olasz autókon kívül más országok járművei is felbukkannak:

  • Svédország: A strapabíró Saabok és Volvók.

  • Spanyolország: A Seat modelljei (600, 800, 850, 1100, 1500, 124, 127, 133), valamint a spanyol gyártású Renault modellek (5-ös, 7-es, 11-es).

  • Hollandia: A DAF autók (33, 55, 66) és különlegességük, a Variomatic hajtás.

  • Ázsia (Japán és India): Japánból a Toyota Crown és a Nissan Cedric/Gloria, Indiából pedig a mai napig futó Hindustan Ambassador és a Premier Padmini.


Miért Feledkeztünk Meg Róluk?


A videó rávilágít, hogy ezek az autók, bár egykor a mindennapi utcakép elengedhetetlen részei voltak, ma már ritkaságnak számítanak a veterán találkozókon. Ennek oka részben az alkatrészhiány és a korrózió, amely sokukat elpusztította az idők során.


A videó célja, hogy felhívja a figyelmet ezekre a "sörös konzervnél is átlagosabb" járművekre, amelyek néha meglepően érdekes technikai újításokat rejtettek, és méltók rá, hogy újra felfedezzük őket, ha csak a filmvásznon keresztül is.

Hozzászólások


bottom of page