top of page

Generációs szakadék és Balenciaga cipők

Generációs szakadék és Balenciaga cipők

A Fókuszcsoport legújabb, „Megtanulok a FIATALOK NYELVÉN” című adása egy rendkívül aktuális és érdekes kérdést jár körül: valójában mekkora a szakadék a 40-esek és a mai fiatalok kultúrája között? A műsor házigazdája, Gergő, saját bevallása szerint is lemaradt a trendekről, ezért úgy döntött, személyes tapasztalatokon keresztül próbálja megérteni a „Z generációt”.


A kultúra, ami több százezres cipőket is megér


A videóban Gergő őszintén bevallja, hogy számára érthetetlen a sneaker és a streetwear kultúra. Képtelen felfogni, miért költenek fiatalok több százezer forintot egy-egy limitált kiadású cipőre, vagy miért cserélgetik egymás között a méregdrága ruhadarabokat. Ez a nézőpont adja meg a cikk alapkonfliktusát, amire a videó a választ keresi: van-e értelme ennek az egész jelenségnek?


Pénz, divat és a jövőtervezés kérdése


A műsor központi eleme egy mélyinterjú Low key fiatal rapperrel és producerével. A beszélgetés során Gergő rávilágít azokra a pontokra, amelyek a leginkább megosztják a generációkat. Kifejezi kétségeit azzal kapcsolatban, hogy a zeneiparban valóban meg lehet-e élni a streaming bevételekből, és megjegyzi, hogy a fiatalok által viselt, százezres nagyságrendű ruhák (például a 200 000 forintos Balenciaga cipő vagy egy 60 000 forintos póló) valószínűleg a szüleik támogatásából származnak.


A beszélgetés a stíluson túl a jövőtervezés nehézségeire is rátér. Gergő felveti, hogy a mai fiataloknak gyakran nincsenek hosszú távú céljaik, pedig a munka és a karrier keretet és célt adhatna az életüknek. Ezzel párhuzamosan a videó a marketing szerepére is kitér, hangsúlyozva, hogy a Balázs Kicks nevű sneaker üzlet, ahol a forgatás zajlott, pontosan tudja, kiket kell meghívni ahhoz, hogy egy videó népszerű legyen.


Egy könnyed téma felvezetésként


A videó végén Gergő összefoglalja a tanulságokat, és megköszöni a nézőknek, hogy velük tartottak ezen a "könnyed bemelegítésen". Mint kiderül, a generációs szakadék vizsgálata csak egy felvezetés volt a csatorna hamarosan érkező, komolyabb, politikai témájú videói előtt.


Összességében a Fókuszcsoport videója nem csupán egy szórakoztató beszélgetés a fiatalokról, hanem egy őszinte kísérlet a megértésre, miközben rámutat a popkultúra üzleti oldalára és a generációs különbségek mélyebb gyökereire is.

Hozzászólások


bottom of page